Kontrola a inventarizace majetku a závazků u ÚSC a příspěvkových organizací

AKREDITOVÁNO MV

Lektor:

Ing. Hana Juráňová

Lektorka je auditorkou a daňovou poradkyní zabývající se kontrolní a konzultační činností ve veřejné správě s bohatou lektorskou zkušeností.

Popis:

Cíl semináře:

Seznámit účastníky semináře s platnou legislativou a s praktickými postupy při realizaci jednotlivých inventur. Doporučit formu a obsah dokumentů připravovaných pro provádění inventur i formu a obsah povinných výstupů prokazujících provedení inventur. Upozornit na nejčastější chyby.

Obsah:

  • Stručná rekapitulace předpisů pro r. 2018, novela inventarizační vyhlášky, cíle inventarizace
  • Nejčastější chyby, které se stále vyskytují při inventarizaci i po účinnosti inventarizační vyhlášky
  • vymezení odpovědnosti a pravomoci osob podílejících se na inventarizaci – dle vnitřního kontrolního    
  •            systému  

  • prvotní a rozdílová inventura – doporučené postupy
  • plán inventur a harmonogram účetní závěrky v r. 2016, zapracování rozhodného dne
  • inventarizační komise, určení zodpovědnosti členů komisí,
  • realizace fyzických a dokladových inventur, možnosti využití výstupů z účetnictví jako podkladů pro inventarizaci
  • příklady inventarizačních evidencí – inventurní evidence jako podklad pro sestavení inventurních soupisů, pomocná evidence a jiná evidence
  • příklady zúčtovatelných rozdílů včetně inventarizačních rozdílů zjištěných při inventarizaci
  • příprava účetních záznamů.
  • Zajištění údajů z katastru nemovitostí pro potřeby ověření správnosti všech údajů zachycených v účetnictví – příklady kontrolovaných údajů.
  • Kontrola správnosti ocenění aktiv, pasiv i podrozvahových účtů
  • kontrola správnosti odpisového plánu, počet let, které ještě zbývají k odpisu majetku
  • ověření fyzické existence majetku, inventarizace majetku v držení jiných osob a inventura majetku cizího
  • Provedení dokladové inventury, příprava vzájemného odsouhlasení pohledávek a závazků s věřiteli a dlužníky, příklad textu dopisu a návrhy na postupy při ověření shody. Metodika MFCR pro  potřeby konsolidace.
  • Inventurní soupisy a dodatečné inventurní soupisy. Příklady příloh inventurních soupisů, rozšířené nároky na komentáře. Podpisové záznamy zodpovědných osob.
  • Definice inventarizačních rozdílů, definice zúčtovatelných rozdílů – příklady nejčastěji zjištěných rozdílů
  • Rozdíly ve způsobu a termínech jejich vypořádání, odpovědnost za zjištěné rozdíly, náhrady škod, informace v inventarizační zprávě
  • Příklad časového postupu činností prováděných od sestavení inventurní evidence až po sestavení inventurního soupisu.
  • Inventarizační zpráva, příklady obsahu zprávy a způsobů jejího vyhodnocení
  • Harmonogram:

    8:30 – 9:00 prezence účastníků
    9:00 – 10:30 přednáška
    10:30 – 11:00 přestávka
    11:00 – 12:30 přednáška
    12:30 – 13:00 přestávka
    13:00 – 15:00 přednáška

    Místo konání:

    PRAHA - Praha

    Akreditace:

    MV - Ministerstvo vnitra
    AK/PV-277/2016, název akreditace Kontrola a inventarizace majetku u ÚSC a příspěvkových organizací

    Kategorie:

    Finanční a daňové právo, Majetek

    Pořadatel:

    Aliaves & Co. a. s., Vyšehradská 320, PRAHA 2, IČ: 28988230, DIČ: CZ28988230

     Termín:

    13.06.2018
    Praha

    Začátek: 13.06.2018 09:00 (st)

    Délka výuky: 6 hodin

    Místo konání: Praha

    Cena za osobu: 2 590 Kč bez DPH

    Var. symbol: 1840200150

    Uzávěrka: 06.06.2018

    Bližší informace a přihlášky:    +420 222 511 152     prihlaska@aliaves.cz