Cíl semináře
Podnikatelské prostředí představuje velmi svébytnou oblast lidské činnosti, která je vedle soukromoprávních předpisů regulována také velkým množstvím veřejnoprávních předpisů obsahujících různé povinnosti i sankce, které hrozí podnikatelům v případě jejich nedodržení. Mezi tyto předpisy, které obsahují přestupky podnikatelské veřejnosti, neodmyslitelně patří i živnostenský zákon a zákon o regulaci reklamy. Vzhledem k tomu, že neznalost těchto předpisů neomlouvá, cílem semináře je seznámit veřejnost s přestupky na úseku těchto zákonů a řízením o nich podle přestupkového zákona.
Obsah semináře
Během semináře budou účastníci upozorněni na aktuální judikaturu k přestupkovému právu, výklad k jednotlivým problémům bude přiblížen na praktických příkladech, na kterých se případný problém demonstruje nejlépe. V tomto směru je seminář vhodný nejen pro správní orgány, které řízení o těchto přestupcích vedou (může posloužit k prohloubení znalostí na úseku těchto zákonů), ale i pro podnikatelskou veřejnost, která se zde může seznámit s jednotlivými skutkovými podstatami přestupků a specifiky přestupkového řízení.
Osnova:
1) Uvedení do problému - podnikatel jako pachatel přestupku (základy odpovědnosti)
2) Vybrané skutkové podstaty - přestupky na úseku živnostenského zákona
3) Vybrané skutkové podstaty - přestupky na úseku zákona o regulaci reklamy
4) Dozorové orgány na úseku živnostenského zákona a zákona o regulaci reklamy
5) Řízení o přestupcích - procesní komplikace a způsoby jejich řešení (úkony před zahájením řízení, zahájení řízení, zkrácené řízení, správní rozhodnutí, narovnání, opravné prostředky)
6) Diskuse a závěr