Cíl semináře:
Prohloubení znalostí spisové služby za účelem zajištění jejího úspěšného vedení v listinné či elektronické podobě a bezpečného zvládnutí podmínek pro úspěšné ukládání a vyřazování dokumentů v souladu s příslušnou archivní legislativou.
V rámci semináře bude podrobně vysvětleno zejména následující:
Informace o platné archivní a související legislativě a dalších právních předpisech týkající se nakládání s dokumenty, odborné pojmy.
Zásady vedení spisové služby v listinné a elektronické podobě (příjem dokumentů, kontrola náležitostí dokumentů v digitální podobě, převody dokumentů z digitální do listinné podoby a naopak, evidence, rozdělování, oběh, vyřizování, vyhotovování, podepisování dokumentů, užívání ověřovacích prvků, odesílání dokumentů).
Ukládání dokumentů v analogové a digitální podobě, spisovny, vyřazování dokumentů a výběr archiválií, průběh klasického i elektronického skartačního řízení a výběr archiválií mimo skartační řízení.
Spisový řád, spisový a skartační plán, metodická a kontrolní činnost státních archivů vůči původcům
Aktuální informace k praxi i legislativnímu vývoji dle zájmů účastníků