Pozice asistenta pedagoga přináší stále řadu otázek v oblasti profesních kompetencí, kvalifikačních předpokladů nebo konkretizace náplně práce. Seminář reaguje na aktuální potřebu ředitelů škol, učitelů i asistentů pedagoga. Cílem tohoto školení je seznámit účastníky se základními pravidly ve vztahu asistent pedagoga-vedení školy a pomoci jim s orientací v množství změn po novele inkluzivní vyhlášky.
1. Pozice asistenta pedagoga v praxi mateřské a základní školy
Náplň práce asistenta pedagoga.
Kompetence asistenta pedagoga a dalších pozic, spojených s realizací společného vzdělávání (školní asistent, asistent sociální inkluze).
Medikace a zdravotní úkony v souvislosti s pozicí APOD.
Osobní asistent v praxi školy.
2. Profesní kompetence asistenta pedagoga
Základní přehled v otázce profesních kompetencí.
3. Skandinávské modely společného vzdělávání
Koncepce společného vzdělávání, jako nosné téma realizace společného vzdělávání v České republice (pozitiva x rizika realizace společného vzdělávání).
4. Kvalifikační předpoklady pro výkon pozice asistenta pedagoga
Přehled v otázce kvalifikačních předpokladů.
Změny legislativy v kontextu společného vzdělávání.
5. Česká školní inspekce a problematika speciálních vzdělávacích potřeb
Česká školní inspekce a otázka speciálních vzdělávacích potřeb.
Aliaves s.r.o., Vyšehradská 320, 12800 Praha 2, IČ: 04636902, DIČ: CZ04636902