Základní pravidla pro mediální komunikaci ve státní správě

Lektor:

MgA. Martin Ayrer

Komunikační odborník s bohatými zkušenostmi se školením a koučinkem top manažerů v komunikačních dovednostech. Dlouhodobě se specializuje na specifika mediální, marketingové i PR komunikace. Vystudoval Literární akademii Josefa Škvoreckého, obor Mediální komunikace a Tvůrčí psaní. Působil jako redaktor veřejnoprávní tiskové agentury ČTK a nejsilnější české komerční televize TV Nova. Reklamní kampaně plánoval v mediální agentuře PHD. Pracoval v politickém marketingu a PR na pozicích tiskového mluvčího politické strany, tiskového mluvčího Ministerstva pro místní rozvoj ČR a vedoucího komunikace a tiskového mluvčího Vlády ČR. Na Univerzitě Karlově vedl Oddělení marketingu UK a působil v oblasti strategické komunikace univerzity. V současnosti vyučuje na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy dva předměty, Strategickou komunikaci a Mediální trénink.

 

V současné době pracuje v AMI Communications na pozici Senior Consultant, věnuje se komunikačních kurzům, mediálním školením a mediálním tréninkům. Je členem profesních organizací PR Klub a APRA.

Popis:

Co se dozvíte a k čemu to bude dobré?

  1. KOMUNIKAČNÍ CÍLE: Jaké jsou vaše cíle?

Definování základních komunikačních cílů společnosti/instituce je grunt 

Vím, co, proč, komu, kdy a jak chci komunikovat (znám svoje téma, svoji cílovou skupinu)

Jak si definovat komunikační cíle (marketingový a PR plán)

Harmonogram komunikace, denní, týdenní, měsíční, půlroční, roční, víceleté,  KDY JE REALIZOVAT

  1. SPRAVNÝ TÝM: Máte správný tým? Odpovídá jeho složení vaším cílům? 

Role a odpovědnost v tiskových a PR odděleních

Složení tymu: specialista na sociální sítě, monitoring, textař, PRista, event manažer, tiskový mluvci, mediální analytik, rešeršista, (uvést u nich krátce roli, kterou v tymu mají)

Základní nástroje, s kterými tým operuje: Základní analytické programy (Newton, Monitora, CTK, další)

Mediální analýzy – jaké se nabízí, jak je poskaládat, jak nastavit cíle-příklady, jak mohou fungovat, co nám mlhou říci, jak s nimi efektivně pracovat

  1. CÍLENÍ: Kdo je můj novinář aneb trefujte se do černého!

S kým komunikovat a s kým ne. Určit si šíři mediálního záběru - analýza médií (definovat si cílová média média + klíčové novináře + gatekeepery + opinion leadery)

Jak si vytvořit funkční databázi novinářů, jak ji utřídit, kontakty (Excel tabulka, doplňování, rozdělení, mailing listy, telefonní čísla, poznámky), jak ji spravovat

Větší detail - Mediální analýza jednotlivých novinářů (pozitivní, negativní, ambivalentní) - vím, kdo je můj novinář

  1. PŘEMÝŠLEJ JAKO NOVINÁŘ: Jak myslí novináři?

Základní pravidla, která rozhodují o tom, zda zpráva pronikne do médií (5 základních definic pro úspěšný zásah)

  1. JAK EFEKTIVNĚ KOMUNIKOVAT: Jak správně napsat – avízo, pozvánku, tiskovou zprávu, komentář + jak je dostat k novinářům

Příklad avíza

Příklad pozvánky

Příklad Tiskové zprávy

Jak pracovat se sociálními sítěmi – základní info

  1. PRACUJETE KOMPLEXNĚ A KONCEPČNĚ: Tvořte mediální projekty

Mediální projekt - jak jej připravit a jak funguje

Komplexní mediální, PR a veřejná komunikace (příklad mediálního projektu)

  1. JAK ZAJISTIT, ABY SI VAŠICH ZPRÁV NOVINÁŘ VŠIML

Jak dostat naše zprávy k novinářům (maily, telefon, sociální sítě, web, sms, mobilní aplikace atd.)

  1. ZPĚTNÁ VAZBA: Interakce + zpětná vazba/hodnotící zprava (zpětná vazba je snídaně králů) + jak se z ní poučit

Case study - praktický příklad mediálního projektu

Harmonogram:

9:00–15:00

Konkrétní časový harmonogram Vám bude sdělen na místě.

Místo konání:

PRAHA - Praha - Český svaz vědeckotechnických společností, Novotného Lávka 5

Kategorie:

Ostatní

Pořadatel:

Aliaves s.r.o., Vyšehradská 320, 12800 Praha 2, IČ: 04636902, DIČ: CZ04636902

 Termín:

17.05.2019
Praha

Začátek: 17.05.2019 09:00 (pá)

Délka výuky: 6 hodin

Místo konání: Praha

Cena za osobu: 2 590 Kč bez DPH

Var. symbol: 1930200036

Uzávěrka: 10.05.2019

Bližší informace a přihlášky:    +420 222 511 152     prihlaska@aliaves.cz